Am depus la Parlament prima inițiativă legislativă a actualului mandat. Este vorba de o lege de modificare a art. 3 din Anexa la OUG nr. 51 din 2006 pentru aprobarea Programului național privind sprijinirea construirii de locuințe proprietate personală.
În esență, Programul național privind sprijinirea construirii de locuințe proprietate personală vine în întâmpinarea unei categorii de tineri care, fără a avea prea multe posibilități financiare și materiale, construiesc pentru prima dată o locuință proprietate personală. Sprijinul statului este în cuantum de 20% din valoarea investiției, însă nu mai mult de 15000 de euro. Banii se oferă celor care nu au o locuinţă şi alte proprietăţi, au teren la dispoziţie şi au vârsta sub 35 de ani.
Realitatea a arătat că numărul beneficiarilor este extrem de mic și asta din cauza limitărilor Programului și a dificultăților în ceea ce privește completarea dosarului de solicitare a sprijinului statului. În plus, o scăpare a Anexei face ca numărul beneficiarilor să scadă dramatic eliminându-i practic, din cauza formulării, pe beneficiarii suprafețelor de teren acordate, gratuit, potrivit legii nr. 15 din 2003 cu modificările și completările ulterioare. Aceștia din urmă, dacă doresc să construiască o locuință proprietate personală și nu dispun de resursele necesare, pot apela la un credit bancar, însă creditul pe care îl poate oferi banca este de tipul imobiliar cu ipotecă, și nu ipotecar. Asta pentru că terenul primit de la stat nu este în proprietate, ci este atribuit în folosință gratuită pe durata existenței locuinței. Solicitanții unui credit bancar nu pot astfel să garanteze cu terenul primit de la stat, ci cu proprietăți ale unor terți.
Potrivit Anexei la OUG nr. 51 din 2006, care trasează limitele și condițiile aplicării Programului național privind sprijinirea construirii de locuințe proprietate personală, de ajutorul de la stat beneficiază (art. 3, alin 1, lit. b) cei care construiesc prin credit ipotecar. Actul normativ nu face nicio referire la persoanele care construiesc prin credit imobiliar cu ipotecă astfel că acestea sunt practic excluse.
Așadar, pentru a corecta imperfecțiunea actelor normative existente, având în vedere și spiritul legiuitorului care a gândit măsuri reale de sprijinire ale tinerilor care construiesc, pentru prima dată, locuințe proprietate personală (vezi legea 15/2003 cu modificările și completările ulterioare, precum și OUG nr. 51 din 2006), Anexa se completează în sensul modificării art. 3, alin 1, lit. b. Noua formulare va cuprinde atât beneficiarii de credite ipotecare, cât și pe cei care au obținut credite imobiliare cu ipotecă.
În esență, Programul național privind sprijinirea construirii de locuințe proprietate personală vine în întâmpinarea unei categorii de tineri care, fără a avea prea multe posibilități financiare și materiale, construiesc pentru prima dată o locuință proprietate personală. Sprijinul statului este în cuantum de 20% din valoarea investiției, însă nu mai mult de 15000 de euro. Banii se oferă celor care nu au o locuinţă şi alte proprietăţi, au teren la dispoziţie şi au vârsta sub 35 de ani.
Realitatea a arătat că numărul beneficiarilor este extrem de mic și asta din cauza limitărilor Programului și a dificultăților în ceea ce privește completarea dosarului de solicitare a sprijinului statului. În plus, o scăpare a Anexei face ca numărul beneficiarilor să scadă dramatic eliminându-i practic, din cauza formulării, pe beneficiarii suprafețelor de teren acordate, gratuit, potrivit legii nr. 15 din 2003 cu modificările și completările ulterioare. Aceștia din urmă, dacă doresc să construiască o locuință proprietate personală și nu dispun de resursele necesare, pot apela la un credit bancar, însă creditul pe care îl poate oferi banca este de tipul imobiliar cu ipotecă, și nu ipotecar. Asta pentru că terenul primit de la stat nu este în proprietate, ci este atribuit în folosință gratuită pe durata existenței locuinței. Solicitanții unui credit bancar nu pot astfel să garanteze cu terenul primit de la stat, ci cu proprietăți ale unor terți.
Potrivit Anexei la OUG nr. 51 din 2006, care trasează limitele și condițiile aplicării Programului național privind sprijinirea construirii de locuințe proprietate personală, de ajutorul de la stat beneficiază (art. 3, alin 1, lit. b) cei care construiesc prin credit ipotecar. Actul normativ nu face nicio referire la persoanele care construiesc prin credit imobiliar cu ipotecă astfel că acestea sunt practic excluse.
Așadar, pentru a corecta imperfecțiunea actelor normative existente, având în vedere și spiritul legiuitorului care a gândit măsuri reale de sprijinire ale tinerilor care construiesc, pentru prima dată, locuințe proprietate personală (vezi legea 15/2003 cu modificările și completările ulterioare, precum și OUG nr. 51 din 2006), Anexa se completează în sensul modificării art. 3, alin 1, lit. b. Noua formulare va cuprinde atât beneficiarii de credite ipotecare, cât și pe cei care au obținut credite imobiliare cu ipotecă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu