În condiţiile în care ministerul transporturilor a reuşit „performanţa” să realizeze 5 kilometri de autostradă în 4 ani, iar numărul de autoturisme a crescut de la an la an, căile ferate ar putea şi ar trebui să devină o alternativă pentru transportul în România. Transportul cu trenul este, în accepţiunea manualului, un transport ecologic, sigur, uşor, accesibil şi comod pentru un număr mare de cetăţeni care doresc să se deplaseze la distanţe relativ mari.
Ceea ce oferă, însă, CFR, prin divizia sa de transport de persoane, este la o calitate extrem de joasă. Poate ministrul Ludovic Orban cunoaşte – iar dacă nu, ar trebui să cunoască – calitatea serviciilor oferite de CFR Călători. Dacă nu o cunoaşte, îl invit să facă o călătorie, alături de şefii CFR Călători, cu un trec personal sau chiar cu un accelerat. Condiţiile oferite călătorilor se apropie de... clasa a III-a: sunt scaune rupte, gunoaie, miros insuportabil, geamuri fără perdele, nespălate, încăperi care cu greu pot primi denumirea de „toalete” şi alte asemenea.
La preţurile cerute pentru un bilet, cred că serviciile ar trebui să fie cel puţin decente.
De aceea l-am întrebat recent pe ministrul Orban dacă are cunoştinţă de calitatea serviciilor oferite de CFR Călători, dacă a făcut vreo verificare în teren în ultima perioadă ori, dacă nu a făcut, când are de gând să facă.
Totodată, l-am întrebat dacă CFR Călători a întocmit vreo strategie de redresare a transportului de călători şi de îmbunătăţire a calităţii serviciilor oferite cetăţenilor.
Un comentariu:
cu siguranta nu altfel ar face ceva
Trimiteți un comentariu